Thursday, May 9, 2013

Permata Camar

baru-baru ni aku ade pergi tidur di Rumah Ank-Anak Yatim Permata Camar, Pantai Sepat Kuantan.
setelah 4 tahun pergi ulang alik melawat adik-adik kat sana
baru ni la kali pertama dapat peluang untuk tinggal same-same dengan dorang.

bile tinggal dengan dorang ni,,
banyak benda yang aku belajar,,
dorang ni sangat-sangat pandai berdikari dan hormat kat orang lain,
paling kagum dengan seorang budak kecik yang baru berusia 7 tahun,Amin.
walaupon masih kecik,,
tapi dia ni dah pandai uruskan diri sendiri
langsung tak pernah mintak orang lain tolong,,
kalau la aku kecik kecik lagi dah macam ni tak tau la jadi ape,,hehe

lagi sorang yang jadi perhatian aku mase kat sane ialah Danial Haikal,,
dia ni yatim piatu,,
dah 3 tahun mak ayah die meninggal sebab kemalangan.
tak tahu kenape bile tengok die mesti rase sedih,,,
padahal die tersenyum je,,
Danial ni aku baru perasan dalam mase beberapa minggu lalu,,
selama 4 tahun aku ke sane tak pernah pulak perasan die,,hurmmm,,
die ni pun boleh tahan rajin,,
mase ustaz suruh kemas surau,,budak budak lain semua hilang,,
aku tengok tinggal Danial sorang je yang menyapu dan kemas kat dalam surau,,
kalau orang lain suruh ambik ape ape pon die tak pernah mengeluh atau membantah,,
die terus je buat,,
die ni yang buat aku tertarik untuk tinggal lebih lama dekat sane,,
budak comel yang baik hati,,hahaaaaaaaaa,,

ade sehari tu lepas solat Asar kat surau,,
Danial terus menangis,,
tak tahu kenape,,mungkin ade kawan kawan die yang sakat,,
die ni bukan jenis yang manja,,cuma nampaknye die memang perlukan kasih sayang dari orang lain,,
bile tengok die nangis,,aku pon rase macam nak nangis jugak (sobbss sobssss),,tapi terpaksa cover macho,,haha
lepas pujuk-pujuk ,,kasi main game,,last2 die ok la jap,,
pastu tetibe pulak akak die datang,,(macam tau tau je)
mungkin akak die tengok Danial sedih ,,die bawak la nenek die datang,,
nenek die pon mintak la kebenaran dengan ustaz untuk bawak Danial balik rumah.
aku pon rase sedih la sikit sebab Danial nak balik kan,,,,huhu
malam tu aku try la telefon nenek Danial sebab nak cakap dengan Danial,,
tapi nenek die cakap yang Danial dah tidur sebab die demam,,
tetibe saye pulak yang jadi risau,,
malam tu pon tak berape nak tidur sebab ingatkan die,,
urmmmmmm,,

keesokan harinye try lagi call nak tanye dah sihat ke belom,,
nenek die bagitau yang Danial dah ke klinik ngan akak die,,
lega la sikit,,
pastu petang tu lepas Asar Danial balik
tapi nampak macam tak berapa sihat lagi,,

okay skip cite pasal Danial,,
sekarang ni Azam Firdaus pulak,,
yang ni satu-satunye budak kat situ yang rapat dengan aku sejak saye first2 jejak kaki kat situ 4 tahun lepas,,
die ni pon yatim piatu,,
mak ayah die meninggal kenape tak pernah pulak terdetik nak tanye,,sebab tak sampai hati,,
kenal ngan die ni mase first buat program gotong royong kelab Rukun Negara dekat situ,,
mase tu die terpijak paku,,
dan aku tolong die,,
lepas tu terus kami rapat sampai sekarang,,
dah macam family pun sekarang..

mase tidur kat Permata Camar ni beberapa hari lepas,,
aku tidur la dekat bilik die,,

die ni kalau nak pegi makan je mesti tunggu saye,,kalau saye tak nak makan die paksa makan jugak tak pun dengan die2 sekali pun tak pegi makan.
die ni pun lebih kurang same macam Danial,,perlukan perhatian dan kasih sayang orang lain,,
saye cube bagi ape yang die nak,,tak kisah la walau terpaksa keluar duit.
sebabnye saye pun akan gembira bile tengok die gembira,,

mase nak balik tadi pon rase macam nak tak nak je balik bile tengok die macam nak nangis,,
tapi nak buat camne,,takkan nak duduk lame lame dekat tempat orang,,
hhurmm,,
ngantuk la pulak,,
lain kali sambung lagi ,,hehe :)

No comments:

Post a Comment